Information

Född: 2007
Fader: Fia-Friends Optimal-Oktan
Moder: Borderness Mazy

måndag 4 februari 2008

Kess har anlänt!!




Nu har Kess kommit till våran familj, och klarat av första natten!
Han var jätte duktig på hemvägen, gnydde bara lite precis när vi började åka men sen va allt så spännande så han satt glatt i knäet och studerade motorvägen!

Han fick snabbt en extra mamma, min äldsta hund "Pia" som själv haft 2 kullar tyckte det var en trevlig krabat vi kom hem med och lät Kess ligga brevid henne o sova. Min schäfer hane tyckte det va en lustig filur som han minsann skall göra en redig karlakarl av!!
och min 4 åriga border-collie blandning(en tik) tyckte inte alls om honom.
Hon vägrade sova i samma säng som honom, men nu på dagen har dom lekt som tokiga och hon tycker numera att han är en jätte rolig lek-kamrat!

Det var skönt att alla funkar bra ihop och inga sura miner, nu får ju Kroll lite backup och slipper va ensam mot de två damerna.

Vi har övat lite vardagslydnad o så idag, och han lär sig så snabbt!
Han kan gå i koppel, han kommer när man ropar hans namn, och han kan sitta på kommando!
Givetvis med godis och det behövs självklart mer träning, men kul ändå att han e så duktig!!

Idag har vi vart ute och lekt en lång stund, det är så härligt väder så vi fick passa på..så nu ligger han i min säng o sover som en stock!

Men snart e det dags för ny promenad..så fort han vaknar.
Ni får ha det bra, och vi (jag och Kess) ska försöka uppdatera denna blogg så ofta vi kan!!

Många kramar från oss!! //Emelie och Kess

Inga kommentarer: